پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261697
ضرر، سهم سهامداران نابلد و عجول در بورس
تاریخ انتشار : 1401/11/24 10:52:56
نمایش : 688
کارشناس بورس گفت: اکثر سهامداران خرد متاسفانه داراي اطلاعات علمي و دانش بورس نيستند و به توصيه ديگران وارد بورس مي‌شوند، اما اين افراد بايد توجه داشته باشند که سود در بورس در بلندمدت حاصل مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي بهداروند کارشناس بورس در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: دولت عموما از عواملي براي تحريک اقتصاد استفاده مي‌کند، که بورس يکي از اين راهکارها است.
 
وي تصريح کرد: عملي کردن اين راهکارها نيازمند حمايت است و اگر در حد يک بخشنامه باشد عملا نبايد منتظر حصول نتيجه‌اي بود.
 
بهداروند بيان داشت: عرضه خودرو در بورس بر شاخص‌هاي بورسي تاثير گذاشت ازهمين‌رو، بسياري از نمايندگان مجلس گرفته تا برخي از اقتصاددانان کشور با اين موضوع مخالف بودند، اما دولت براي عرضه خودرو در بورس مصمم بود.
 
اين کارشناس بورس افزود: عرضه خودرو در بورس در مقطعي حمايت شد و شاهد يک موج مثبت در بازار بوديم اما شاخص درحال حاضر درحال استراحت است و اگر اراده‌اي باشد مي‌توان اميد داشت که بورس از اين وضعيت خارج شود.
 
بهداروند ادامه داد: اکثر سهامداران خرد متاسفانه داراي اطلاعات علمي و دانش بورس نيستند و به توصيه ديگران وارد بورس مي‌شوند، اما بايد افراد توجه داشته باشند که سرمايه‌اي را وارد بورس کنند که به‌عنوان سرمايه مازاد مطرح است و بدانند سود در بورس در بلندمدت حاصل مي‌شود.
 
وي تاکيد کرد: آنچه در بازار بورس از سهامداران خرد ديده مي‌شود اين است که صبرشان کم است و گاها سرمايه‌اي را وارد بازار مي‌کنند که از فروش دارايي‌هاي لازم و ضروريشان به دست آمده، همچنين به دليل ناآگاهي و نداشتن علم دچار ضرر مي‌شوند.
 
اين کارشناس بورس با اشاره به اينکه کسي که شنا بلد نيست اگر وارد رودخانه شود قطعا غرق مي‌شود يادآور شد: سرمايه‌گذاران خرد بورس هم به همين صورت هستند و چون اکثرا بدون آموزش وارد اين فضا مي‌شوند ضرر مي‌بينند.
 
بهداروند بيان داشت: در بورس معاملات براساس عرضه و تقاضا است و تا زماني‌که فروشنده باشد قيمت پايين است اما اگر اشباع فروش داشته باشيم خريداران افزايش مي‌يابند و به اين ترتيب قيمت سهم بالا مي‌آيد.
 
انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html